Zoeken in deze blog

dinsdag 19 december 2017

Kerstgeschenk uit goudzoekersland

Om in de donkere dagen van kerst wat sentimentele verstrooiing te bieden heb ik – na een dollemansrit op mijn boerenknol – in goudzoekersland een oud kerstverhaal opgedolven. Het resultaat is een nieuwe vertaling van Bret Harte’s ‘How Santa Claus Came to Simpson’s Bar’ – het verhaal waarvan ik hier rond Sinterklaastijd ook de allereerste Nederlandse vertaling, uit 1873, heb geplaatst.


Mijn nieuwe vertaling is te lang voor één blogbericht en bied ik daarom aan als gratis e-boek, in drie bestandsformaten te downloaden:

Dit is de downloadlink naar het ereader-bestand (epub).
Dit is de downloadlink naar het Word-document (rtf).
Dit is de downloadlink naar beide formaten plus een Kindle-versie in één zip-bestand (zip).

[Edit, 2019:]
Dit verhaal heb ik met twee andere verhalen van Harte gebundeld in Spijbelaars van de beschaving, als e-boek te vinden op Kobo (of Bol.com) en Amazon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populairst de afgelopen 30 dagen

Populairst aller tijden ooit: