Zoeken in deze blog

woensdag 25 oktober 2017

Onvoltooid verleden

Of hoe pik je de draad weer op.

Klik hier voor de aflevering

Jaren geleden was er een tijd dat ik niets liever deed dan iedere zondagochtend (liefst in de zon op mijn balkon) twee uur naar VPRO’s radioprogramma OVT luisteren. Toen kwam er een tijd dat ik het daar wat te druk voor kreeg. Inmiddels werd het programma via podcasts toegankelijker dan ooit, altijd beschikbaar om te beluisteren wanneer het jou uitkomt – maar het kwam er niet van. Te veel media, te weinig tijd.

Nu beluisterde ik onlangs toevallig toch weer eens een podcast van een recente aflevering – en wat is het nog steeds een fijn programma! Onderhoudend en prettig gevarieerd. In ieder geval deze aflevering vanuit Blijdorp, deels óver Blijdorp, en Rotterdam, en allerlei andere onderwerpen – van dinosaurussen tot Paul Poiret en Coco Chanel. Met liedjes van (ook Shakespeare-vertaler!) Arie van der Krogt.

Het programma bestaat net 25 jaar, en ik hoop dat het nooit meer verdwijnt.

(En radio is gewoon leuker dan tv. Punt.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populairst de afgelopen 30 dagen

Populairst aller tijden ooit: